actoto gra edukacyjna octo wyróżniony klocek z logo actoto

octo – układanka przesuwanka

Octo czyli układanka przesuwanka, to gra która polega na ułożeniu klocków oznaczonych cyframi w kolejności numerycznej.  Brzmi prosto? Wcale tak nie jest – przekonaj się sam. 

 

Gra pomaga w nauce koncentracji oraz umiejętności rozwiązywania problemów, ćwiczy też zdolność planowania.

 

Gra przeznaczona jest dla jednego gracza w wieku 4+. Czas potrzebny na ukończenie zależy od umiejętności gracza i może wynieść od około 5 minut wzwyż.

actoto gra edukacyjna octo zestaw

W pudełku znajduje się:

  • osiem klocków oznaczonych cyframi od 1 do 8
  • jeden klocek z logo „actoto”
  • plansza
  • instrukcja obsługi

Galeria

Wymiary

  • plansza 20 cm x 20 cm x 18mm
  • klocek 56 mm x 56 mm x 18 mm
  • pudełko 22.5 cm x 21 cm x 3 cm
  • instrukcja obsługi w formacie A5

Waga

  • plansza: 325 g
  • klocek: 45 g
  • zestaw z pudełkiem: 795 g

Zasady rozgrywki

Octo to gra która polega na ułożeniu klocków oznaczonych cyframi w kolejności numerycznej. Warunkiem ukończenia zadania może być ułożenie klocków w porządku rosnącym (od 1 do 8) lub w porządku malejącym (od 8 do 1).

actoto gra edukacyjna octo porządek rosnący
Klocki ułożone w porządku rosnącym.
actoto gra edukacyjna octo porządek malejący
Klocki ułożone w porządku malejącym.

Klocki w tym samym rzędzie lub kolumnie co puste pole mogą być przesuwane odpowiednio w poziomie lub pionie. Zamiana klocków miejscami jest niedozwolona.

 

Przed rozpoczęcie gry należy usunąć klocek z logo „actoto” w celu pozostawienia pustego pola, które umożliwi przesuwanie klocków z cyframi. Następnie układamy klocki oznaczone cyframi od 1 do 8 w losowej kolejności.

!

Nie wszystkie pozycje startowe umożliwiają rozwiązanie łamigłówki. Polecamy sprawdzić przykładowe ustawienia początkowe w sekcji „Przykładowe ustawienia początkowe”.

Przykładowa rozgrywka

Poniżej można zapoznać się z przebiegiem przykładowej rozgrywki, która w tym przypadku składa się z ośmiu kroków. Klocek który jest przesuwany na planszy w danym kroku został wyróżniony za pomocą pogrubionych linii oraz strzałki informującej o kierunku przesunięcia. Warunkiem ukończenia zadania jest ułożenie klocków w porządku rosnącym (od 1 do 8).

actoto gra edukacyjna octo przykładowa rozgrywka

Przykładowe ustawienia początkowe

Nie wszystkie pozycje startowe umożliwiają rozwiązanie łamigłówki. Poniżej można znaleźć przykładowe ustawienia początkowe dla których rozwiązanie jest możliwe.

actoto gra edukacyjna octo przykładowe ustawienia początkowe