Abacus to gra edukacyjna której celem jest wprowadzenie dziecka w świat matematyki w taki sposób że jej poznawanie staje się przyjemne.
Uczy rozwiązywania działań matematycznych, rozwija umiejętność logicznego myślenia oraz zdolności manualne.
Gra przeznaczona jest dla jednej/dwóch osób w wieku 6+. Czas potrzebny na naukę może wynieść od 5 do 45 minut.
Zawartość strony
Zawartość zestawu

W pudełku znajduje się:
- 2 zestawy klocków z cyframi od 0 do 9 (podstawowa wersja)
- 6 klocków z symbolami matematycznymi
- 1 klocek z symbolem znaku zapytania
- plansza
- instrukcja obsługi
Galeria
Wymiary
- plansza 20cm x 20cm x 18mm
- klocek 48 mm x 48 mm x 18 mm
- pudełko na plansze 22.5 cm x 21 cm x 3 cm
- pudełko na klocki 20 cm x 10.5 cm x 5 cm
- instrukcja obsługi w formacie A5
Waga
- plansza: 430 g
- klocek: 34 g
- pudełko z planszą: 725 g
- pudełko z klockami: 730 g
Zasady rozgrywki
Możliwości wykorzystania gry rosną wraz z wiekiem użytkownika – może być z powodzeniem użyta przez dziecko w trakcie nauki w przedszkolu jak i na późniejszym etapie w szkole.
Poziom trudności zadań dobieramy indywidualnie. Należy jednak uważać aby nie zniechęcić dziecka poprzez stawianie zbyt wysokich wymagań.
Naukę można prowadzić przy użyciu planszy która oswoi ze sposobem wykonywania działań matematycznych tak zwaną metodą „pisemną” oraz bez wykorzystania planszy, układając klocki np. na biurku.
W zależności od wieku dziecka grę można wykorzystać do nauki:
- rozpoznawania cyfr i symboli działań matematycznych
- rozpoznawania oraz układania liczb
- podstawowych działań matematycznych (dodawanie i odejmowanie) w zakresie od 1 do 10
- porównywania liczb
- wykorzystanie znaku mniejsze niż / równe / większe niż
- tradycyjnych operacji arytmetycznych tj. dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie w zakresie liczb całkowitych dodatnich
- oraz wielu innych samodzielnie wymyślonych zadań
Przykłady użycia
Poniżej można zapoznać się z przykładami wykorzystania gry abacus w trakcie nauki.
- rozpoznawanie cyfr – spośród rozłożonych klocków wskaż cyfrę cztery

- rozpoznawanie symboli działań matematycznych – spośród rozłożonych klocków wskaż symbol dodawania

- układanie cyfr w porządku rosnącym/malejącym – klocki rozłożone w losowej kolejności (rząd górny na grafice poniżej) ułóż tak aby cyfry były rozmieszczone w porządku rosnącym (rząd dolny na grafice poniżej)

- rozpoznawanie oraz układanie liczb – z dostępnych klocków ułóż liczbę osiemnaście

- uzupełnij brakujące cyfry – rozłóż klocki pozostawiając wolne miejsce na klocek do uzupełnienia (rząd górny)

- wykorzystanie znaku mniejsze niż / równe / większe niż – rozłóż klocki z cyframi do porównania pozostawiając wolne miejsce na klocek z odpowiednim symbolem

- wykonaj działanie matematyczne 2 + 2 – do wykonywania działań można użyć planszy jak i klocków rozłożonych na biurku/stole/podłodze

- przykład wykorzystania znaku [?] w zadaniu










