actoto gra edukacyjna abacus

abacus – matematyka w przyjemny sposób

Abacus to gra edukacyjna której celem jest wprowadzenie dziecka w świat matematyki w taki sposób że jej poznawanie staje się przyjemne. 

 

Uczy rozwiązywania działań matematycznych, rozwija umiejętność logicznego myślenia oraz zdolności manualne.

 

Gra przeznaczona jest dla jednej/dwóch osób w wieku 6+. Czas potrzebny na naukę może wynieść od 5 do 45 minut.

actoto gra edukacyjna abacus zestaw

W pudełku znajduje się:

  • 2 zestawy klocków z cyframi od 0 do 9 (podstawowa wersja)
  • 6 klocków z symbolami matematycznymi
  • 1 klocek z symbolem znaku zapytania
  • plansza
  • instrukcja obsługi

Galeria

Wymiary

  • plansza 20cm x 20cm x 18mm
  • klocek 48 mm x 48 mm x 18 mm
  • pudełko na plansze 22.5 cm x 21 cm x 3 cm
  • pudełko na klocki 20 cm x 10.5 cm x 5 cm
  • instrukcja obsługi w formacie A5

Waga

  • plansza: 430 g
  • klocek: 34 g
  • pudełko z planszą: 725 g
  • pudełko z klockami: 730 g

Zasady rozgrywki

Możliwości wykorzystania gry rosną wraz z wiekiem użytkownika – może być z powodzeniem użyta przez dziecko w trakcie nauki w przedszkolu jak i na późniejszym etapie w szkole.

 

Poziom trudności zadań dobieramy indywidualnie. Należy jednak uważać aby nie zniechęcić dziecka poprzez stawianie zbyt wysokich wymagań.

 

Naukę można prowadzić przy użyciu planszy która oswoi ze sposobem wykonywania działań matematycznych tak zwaną metodą „pisemną” oraz bez wykorzystania planszy, układając klocki np. na biurku.

 

W zależności od wieku dziecka grę można wykorzystać do nauki:

  • rozpoznawania cyfr i symboli działań matematycznych
  • rozpoznawania oraz układania liczb
  • podstawowych działań matematycznych (dodawanie i odejmowanie)  w zakresie od 1 do 10
  • porównywania liczb
  • wykorzystanie znaku mniejsze niż / równe / większe niż
  • tradycyjnych operacji arytmetycznych tj. dodawanie, odejmowanie,  mnożenie i dzielenie w zakresie liczb całkowitych dodatnich
  • oraz wielu innych samodzielnie wymyślonych zadań

Przykłady użycia

Poniżej można zapoznać się z przykładami wykorzystania gry abacus w trakcie nauki.

  • rozpoznawanie cyfr – spośród rozłożonych klocków wskaż cyfrę cztery
actoto gra edukacyjna abacus wskaż cyfrę 4
  • rozpoznawanie symboli działań matematycznych – spośród rozłożonych klocków wskaż symbol dodawania
actoto gra edukacyjna abacus wskaż symbol dodawania
  • układanie cyfr w porządku rosnącym/malejącym – klocki rozłożone w losowej kolejności (rząd górny na grafice poniżej) ułóż tak aby cyfry były rozmieszczone w porządku rosnącym (rząd dolny na grafice poniżej)
actoto gra edukacyjna abacus ułóż cyfry w porządku rosnącym
  • rozpoznawanie oraz układanie liczb – z dostępnych klocków ułóż liczbę osiemnaście
actoto gra edukacyjna abacus ułóż liczbę 18
  • uzupełnij brakujące cyfry – rozłóż klocki pozostawiając wolne miejsce na klocek do uzupełnienia (rząd górny)
actoto gra edukacyjna abacus uzupełnij brakujące liczby
  • wykorzystanie znaku mniejsze niż / równe / większe niż – rozłóż klocki z cyframi do porównania pozostawiając wolne miejsce na klocek z odpowiednim symbolem
actoto gra edukacyjna abacus porównaj liczby
  • wykonaj działanie matematyczne 2 + 2 – do wykonywania działań można użyć planszy jak i klocków rozłożonych na biurku/stole/podłodze
actoto gra edukacyjna abacus działanie 2 + 2
  • przykład wykorzystania znaku [?] w zadaniu
actoto gra edukacyjna abacus wykorzystanie znaku zapytania